ခ်င္းမိုင္ (မဇၥ်ိမ) ။ ။ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ အႀကီးမားဆံုးျဖစ္သည့္ မဲေဆာက္-ျမဝတီ နယ္စပ္တံတားကို စစ္အစိုးရဘက္က ပိတ္ထားမႈ အဆံုးသတ္ေစေရးအတြက္ ေဆြးေႏြးရန္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဒုတိယ ကုန္သြယ္ေရးဝန္ၾကီး ျမန္မာဘက္ျခမ္းသို႔ မနက္ျဖန္တြင္ သြားေရာက္မည္ဟု MCOT ထိုင္း သတင္းဌာနတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ယခုလ ၉ ရက္ေန႔မွစ၍ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားမွ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္မႈ ပိတ္ပင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ၁ဝ ရက္ခန္႔အၾကာတြင္ ထိုင္းဝန္ၾကီးတဦး၏ ျမန္မာျပည္ခရီးစဥ္အေၾကာင္း ေပၚထြက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။
နယ္စပ္မ်ဥ္း ေသာင္းရင္းျမစ္တေလွ်ာက္ နယ္စပ္ဂိတ္ ၂ဝ ေက်ာ္ကို ကုန္ျဖတ္သန္းမႈ ပိတ္ခဲ့သျဖင့္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ထိခိုက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ဒုတိယ ကုန္သြယ္ေရးဝန္ၾကီး မစၥတာ အေလာင္ကြန္ ဖြန္လဘု Alongkorn Ponlaboot က ယမန္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားေၾကာင္း MCOT တြင္ ေရးသားထားေသးသည္။
မယ္ဆိုင္-တာခ်ီလိတ္၊ မဲေဆာက္-ျမဝတီ၊ ရေနာင္း-ေကာ့ေသာင္း စသည့္ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ဂိတ္ ၃ ခုအနက္ မဲေဆာက္-ျမဝတီဂိတ္သည္ ကုန္စည္စီးဆင္းသည့္ အႀကီးဆံုးဂိတ္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာဘက္မွ ဆန္ အပါအဝင္ စိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ေမြးျမဴေရး ထြက္ကုန္မ်ား၊ ပရိေဘာဂႏွင့္ ေက်ာက္စိမ္း အပါအဝင္ တြင္းထြက္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔သည္။
ထိုင္းဘက္ကမူ စားသံုးဆီ၊ ဓာတ္ဆီ၊ တပတ္ရစ္ကား၊ ေကာ္ဖီ၊ ေဆးႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ား ျမန္မာဘက္သို႔ တင္ပို႔ေနသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္တြင္ ျမဝတီ-မဲေဆာက္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၇၂၄ သန္း ရွိခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ထက္ ၂၇ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးတက္ခဲ့ေၾကာင္း သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။
မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွ ျမန္မာေက်ာင္းဆရာတဦးက “လူၾကီးေတြ လာမယ္လို႔လည္း ေျပာတယ္။ မဲေဆာက္က နည္းနည္း ၿငိမ္သြားတယ္။ ခါတိုင္းဆို ျမန္မာဘက္က ကားေတြ ျမင္ေနရတယ္ ဥဒဟိုသြားေနတာ။ တံတားမွာဆိုလည္း ေျခာက္ေနတာပဲ” ဟု ေျပာသည္။
ထိုင္းဘက္အျခမ္း၌ ျမစ္ကမ္းပါး ေရတိုက္စားမႈမွ ကာကြယ္ရန္ ကမ္းပါးကာ နံရံမ်ား တည္ေဆာက္လ်က္ရွိရာ ထြက္ေပၚလာသည့္ ေျမၾကီးႏွင့္ ေက်ာက္မ်ားေၾကာင့္ ေရေၾကာင္း ေျပာင္းလဲကာ ျမန္မာဘက္ကမ္း ေရတိုက္စားႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားက ကန္႔ကြက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု MCOT ထိုင္းသတင္းဌာနတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္ ေသာင္ရင္းျမစ္အတြင္း ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္ ေကာ္မတီ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ယူရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုေဆာက္လုပ္ေနမႈသည္ ထိုင္းျပည္ထဲေရး ဝန္ၾကီးဌာနေအာက္ ျပည္သူ႔အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ အိုးအိမ္စီမံကိန္းဌာနက တာဝန္ယူထားၿပီး နယ္စပ္ေကာ္မတီထံမွ တရားဝင္ခြင့္ျပဳခ်က္ မယူထားေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ သတင္းမ်ားက ဆိုသည္။
ေသာင္းရင္းျမစ္အတြင္း စက္ၾကီးမ်ားျဖင့္ ေျမတူးေနမႈႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ယခုအခါ ထိုင္းဘက္က ေခတၱရပ္ထားၿပီး နယ္စပ္ပိတ္မႈ ျပႆနာကို နယ္စပ္ေကာ္မတီမွတဆင့္ ေျဖရွင္းႏိုင္မည္ဟု စီးပြားေရးသမားမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကေၾကာင္း ထိုင္းသတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ မုတၱမပင္လယ္ေကြ႔ ရဲတံခြန္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ စီမံကိန္းမွ ဓာတ္ေငြ႔မ်ားကို အဓိက ဝယ္ယူေနၿပီး ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးမွာ ၂ဝဝ၈-ဝ၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂ဝဝဝ ေက်ာ္ ရွိခဲ့သည္။
ပ်မ္းမွ် ကီလိုမီတာ ၂၄ဝဝ ရွည္လ်ားသည့္ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္တြင္ ကီလိုမီတာ ၆ဝ ခန္႔ကိုသာ ႏွစ္ဖက္စလံုးက တရားဝင္ သတ္မွတ္ႏိုင္ေသးသည္။ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္မ်ဥ္းကို ကိုလိုနီလက္ထက္ ၿဗိတိန္ႏွင့္ ထိုင္းအစိုးရတို႔က ၁၈၂၆ ခုႏွစ္တြင္ လက္မွတ္ထိုးထားျခင္း ျဖစ္သည္။